Сьогодні модно писати про покоління Z та розмірковувати, наскільки вони відрізняються від інших і за поведінкою, і стосовно життя. Але, можливо, ці відмінності дещо перебільшені?
– Маркетологам властиво вигадувати якісь нові концепції та давати інтригуючі назви тій чи іншій групі осіб, нагнітаючи ажіотаж навколо абсолютно банальних явищ, – каже засновник компанії Performance Managment Сергій Сароян. - Але правда в тому, що кожне нове покоління все менше хоче працювати на виробництві, та й взагалі, загалом працювати.
За словами експерта, як правило, загальносвітові тренди насамперед виявляють себе в США і вже після цього поширюються на інші країни. Так ось: згідно з опитуваннями, близько 10 млн. працездатних американців планують піти зі своїх робочих місць і стати самозайнятими. Причому такі тенденції виникли задовго до пандемії та й експериментувати з віддаленкою американські компанії почали давно.
У зв'язку з цим, вважає Сароян, абсолютно не дивує той факт, що так зване покоління Z (народжені з середини 90-х до 2010 року) продовжує справу попередніх поколінь: половина з них планує розпочати роботу саме як фрілансери. При цьому, якісь жорсткі відмінності, за якими можна відокремити покоління Z від, наприклад, Y, немає.
Якщо й виділяти якісь характеристики нового покоління, то, каже експерт, це ще більше бажання працювати чи вчитися дистанційно, нездатність довго концентруватись, а також бажання не купувати дорогі речі, а орендувати їх – так звана «шеринг-економіка». Формувалися ці люди в умовах, коли доступний інтернет став нормою, внаслідок чого компанії наголошують на рекламі своєї продукції в соцмережах та відеохостингах. Тобто змінилися хіба що формат та майданчики. До речі, західний бізнес зараз не особливо шанує рекламу в соцмережах, так як вона стає занадто дорогою, і з більшим бажанням переходить на smart-TV.
– Поділи на покоління не мають сенсу ще й з тієї причини, що ситуація у різних країнах може кардинально відрізнятися, – підсумував Сароян. - Банальний приклад: 90-ті у США були часом процвітання, а в колишніх соціалістичних країнах – періодом розрухи. В Україні досить мало цікавих досліджень, тож звернемося до закордонних. Так ось: у США загальний дохід цієї групи становить $360 млрд - це майже вдвічі більше, ніж 3 роки тому. Зрозуміло, що з дорослішанням доходи покоління Z продовжать зростати. Тобто, придбавши їхню увагу зараз, компанії розраховують збільшення своєї виручки. Таким чином, зусилля корпорацій щодо впровадження підписної моделі бізнесу та активної роботи з блогерами цілком зрозумілі.