Період передноворічних корпоративів - найурожайніший для артистів. Але за останні два роки через коронавірус ситуація змінилася. “КП" в Україні” дізнавалася, як пандемія вплинула на ринок корпоративів та заробіток наших артистів.
Замість двох-трьох зірок тепер кличуть одну
За словами телеведучого та власника івент-агентства "Дядя Жора Company" Вадима Мічковського, якщо раніше замовники запрошували двох-трьох топових виконавців, то наразі роблять вибір на користь одного артиста, щоб заощадити. Серед тих, чиї виступи найчастіше запитують, - Monatik, Оля Полякова, Тіна Кароль, The Hardkiss.
- Зрозуміло, що нині у багатьох замовників економрежим, і вони замовляють скромніші позиції, - каже Дядя Жора. - Але є й компанії, які можуть собі дозволити замовити когось дорожче. Середньостатистичний замовник не розганяється, кожен святкує за своїми можливостями: гроші виділяють не на велику розважальну програму, зате вкладають у застілля, призи, подарунки співробітникам.
Шоубізнесовий застій у новорічні свята відчув на собі і співак Павло Зібров. Торік концертів практично не було, проте 2022-й планує зустріти на сцені. Тим більше що вартість виступів у новорічний період збільшується вдвічі. Хто щільно попрацює за два тижні до Нового року, може у січні сміливо летіти на Мальдіви.
- Торік концертів/корпоративів можна було порахувати на пальцях однієї руки. Пандемія сильно вдарила по медіасфері. Цього року ситуація стала кращою, ми всі розуміємо, що вірус не пройде через півроку/рік, що потрібно вчитися жити звичайним життям, але бути уважнішим і обережнішим на 200%, робити щеплення. Тому робота є, стабілізувалася, і я щасливий, – зізнався Зібров.
Павло Миколайович каже, що на корпоративах найчастіше виступає з Олею Цибульською, Іваном Дорном, Іриною Білик та Наталією Могилевською.
З'явився попит на "молоду кров"
Співвласник івент-агенства Joy Event Дмитро Жембоцький розповів нам, що при виборі зірок замовник найчастіше цікавиться їхньою медійністю та вартістю.
- Із затребуваних запитують тих, хто наразі у чартах. Але в залежності від дати та завантаження артиста ціна за їх появу на святі відрізняється. Тож шукають альтернативу. Рідше замовляють зірок, найчастіше - виконавців оригінального жанру чи переможців, учасників шоу “Х-фактор”, “Голос країни”, “Україна має талант”, - зізнався Дмитро.
Виріс попит і на новачків шоу-бізнесу. Їхній 45-хвилинний виступ у рази дешевший, однак у скарбничці у кожного є мінімум два-три хіти. Серед найпопулярніших зірок - Lida Lee, Tamerlan&Alyona, Артем Пивоваров, Володимир Дантес, Роман Скорпіон, Олег Кензов.
- Усі мають різний підхід. Залежно від часу, дати у сезон новорічних корпоративів. Найзавантаженіші дні - з 15 по 20 грудня. Практика показує, що більшість артистів - не лише зірки естради, але й шоу-балети, артисти оригінальних жанрів - піднімають гонорар. Хтось у півтора рази, хтось у два. А хтось залишається у своєму звичайному ціннику, але приймає рішення частіше працювати, - зізнався Вадим Мічковський.
Замовляти закордонних артистів у пандемію невигідно
Закордонних артистів на корпоративи кличуть дедалі рідше. По-перше, невигідно фінансово, а по-друге, аж надто велика відповідальність лягає на плечі організаторів за перебування зірок у країні під час пандемії. Але ті, кому вигідно збільшувати медійність та впізнаваність в Україні та хто не порушував законів нашої країни, все ж таки нерідкі гості на святах. Серед таких Jony, дует Hamai Havai, Льоша Свік.
– Раніше компанії скидалися на імпортних артистів – оплачували переліт, пересування, проживання, витрати, і виконавець виступав на корпоративах різних компаній по містах. Це було вигідно і для замовника (бо дешевше), і для артиста, бо в перервах між корпоративами він міг дати кілька платних концертів. Нині корпоративів поменшало, і такої практики немає, - зізнався керуючий партнер у PR-агентстві "Дель Арте" та організатор концертів Юрій Гулевич.
За словами Гулевича, багато компаній з метою економії відмовляються від корпоративів із зірками на користь премій у конвертах.
ГРОШІ
Скільки коштуватиме виступ зірки на новорічному корпоративі
MONATIK - 20-30 000+$
Оля Полякова - 20-30 000+$
Тіна Кароль - 20-30 000+$
Настя Каменських (NK) – 20-30 000+$
Група "KAZKA" - 10 000 - 15 000+ $
Надя Дорофєєва - від 15 000+$
Слава Камінська – 16 000 €
Wellboy - до 5 000 $
Павло Зібров - 10 000 $
Lama - 5 000 $
Переможці талант-шоу - 1000 - 2000 $
Оновлено: У початковій версії статті було зазначено, що вартість виступу Wellboy на новорічному корпоративі коштуватиме 5 тисяч доларів. Такі дані надала івент-агенція. Прес-служба артиста звернулася до редакції та уточнила, що у грудні виступ Wellboy коштує 10 тисяч доларів.