"Чорна п'ятниця" стартувала: як локдаун змінив плани українців

Компанія Gradus з'ясувала, які категорії товарів вийшли на перше місце.

УНИАН

День, на який чекали всі шопоголіки світу, настав: сьогодні – "чорна п'ятниця". Магазини та сайти переповнені пропозиціями високих знижок не перший тиждень, і ажіотаж постійно підігрівається. Але коронавірус https://kp.ua/covid/ вніс свої корективи.

Як показало опитування, проведене компанією Gradus, частка тих, хто має намір робити покупки у "чорну п'ятницю", скоротилася до 30% порівняно з 35% минулого року. При цьому ставлення загалом до такого маркетингового ходу, як "чорна п'ятниця", покращилося: якщо минулого року лише 21% опитаних вважали, що ціни знижуються, то в 2021-му їх частка зросла до 35%.

Змінився і споживчий кошик українців. На перше місце вийшла купівля одягу та взуття (45%), а техніка (38%) опустилася на друге місце.

«Ймовірно, за останні півтора року локдауна люди купили все необхідне, у тому числі для дистанційної роботи, – прокоментувала отримані дані засновниця та керівниця Gradus Research Євгенія Близнюк. – Сьогодні купують зазвичай телефони, планшети, навушники. Саме тому плани на купівлю техніки цього року нижчі, ніж торік. А от із одягом ситуація інша: з'явилася можливість виходити «у світ», відкрилися заклади, багато компаній знову вийшли працювати в офіси».

Цікаво, що за результатами дослідження додалася кількість охочих придбати книги та канцелярію – у 2020 році ця цифра була 6%, а у 2021-му – 11%.

Дві третини українців планують купувати в онлайні, причому найбільше українці довіряють вітчизняним сайтам (80%). На другому місці - відомі китайські сайти (44%), далі йдуть сайти Європи (20%) та США (14%).