Як приготувати цукерку дальгону
Ви взагалі знаєте, як приготувати традиційну корейську цукерку дальгону? Запам'ятовуйте. Потрібно покласти в каструльку півтори столові ложки цукру, розтопити його на повільному вогні в карамель, додати щіпку харчової соди, перемішати, вилити суміш на лист пергаменту, розплющити і дати охолонути. На наші «півники» схоже, правда? Потім на ще теплій і м'якій цукерці слід промалювати формочкою для печива зірку, коло, квадрат або парасольку (не прорізаючи наскрізь). Подавати у комплекті з голкою.
Не розумієте, навіщо робити дальгону та ще подавати з голкою? Значить, ви поки що не входите до числа тих, хто вже подивився корейський серіал " Гра в кальмара ". Онлайн-кінотеатр Netflix виклав усі 9 серій 17 вересня. Менше ніж за місяць його тільки легально подивилися 132 млн людей по всьому світу (адже багато хто дивиться піратські
копії!), І ця цифра постійно зростає. Представники Netflix заявили, що це найпопулярніший серіал за всю історію їхнього сервісу.
Серіали наразі знімають буквально тисячами. Але дуже давно не було такого, щоб серіал став, та ще й так стрімко, елементом масової культури по всьому світу. Люди як з глузду з'їхали. Одні роблять ці цукерки (у відеорецептів мільйони переглядів), інші записують ролики для ТікТока під музику з «Ігри в кальмара». Китайський АліЕкспрес на повну силу продає будильники у вигляді ляльки-вбивці з серіалу - слава богу, вона стріляє в сплячого лише пластмасовими кульками.
У чому феномен «Ігри у кальмари»? Про що взагалі цей серіал і чи варто його дивитися вам особисто?
До чого тут кальмар
Цей серіал – проект 50-річного корейського сценариста та режисера Хван Дон Хека, ідею якого він виношував понад десять років. Найпростіше сказати, що це трилер у форматі гри на виживання. Сюжет бродячий, подібні фільми вже були: можна згадати, наприклад, японську стрічку за мангою «Королівська битва» (на яку Хван Дон Хек чесно посилається в інтерв'ю).
Отже, 456 корейців, у кожного з яких безвихідне фінансове становище (борги, кредити) отримують запрошення взяти участь у якійсь таємничій грі. Переможець гри отримає 45,6 млрд південнокорейських вон (по-нашому трохи більше мільярда гривень) - усі після недовгих роздумів погоджуються, не підозрюючи, що вибути з цієї гри можна лише у разі смерті (за кожен новий труп у сорочку падає 100 млн вон).
Гра є конкурсами з мотивів старовинних дитячих корейських забав. Перша гра «Тихіше їдеш - далі будеш»: рухатися полем можна, поки гігантська лялька, відвернувшись, співає пісеньку. Як тільки вона замовкає, треба зупинитись. Хто не встиг, отримує кулю. В іншому конкурсі дві команди перетягують канати - ті, хто програв, падають з великої висоти і розбиваються на смерть.
Ну і таке інше. Гра в кальмара - це фінальна битва двох друзів, що вижили. У ній вони грали в дитинстві: землі малювали схематичного кальмара - квадрат, трикутник, коло; стрибали на одній нозі, то на двох. Захист проти нападу – хто дострибав до голови кальмара, той виграв. Тільки в дитинстві програв не вбивали...
Якогось моменту голос ведучого пропонує учасникам залишити гру, якщо за це проголосує більшість. Люди роз'їжджаються додому, але потім усі до одного відгукуються на пропозицію повернутися – гроші дуже потрібні.
Навіщо потрібна ця гра? Її створили, щоб потішити пересичених анонімних багатіїв, для яких прості люди - лише худоба.
Як бачите, за описом сюжету виникає відчуття, що «Гра в кальмара» є чимось зовсім незрозумілим і глибоко вторинним. Але чому ж я, як мільйони інших людей, проковтнув усі серії та залишився під глибоким враженням, хоча помітив і передбачувані повороти сюжету, і банальні драматургічні рішення.
Південна Корея, далі скрізь
Крім кривавої фабули (там увесь час когось вбивають!) та енергійної дії, що саме по собі здатне захопити масового глядача, є у «Ігри в кальмара» важлива відмінність від сусідів за жанром: серіал максимально реалістичний. Все відбувається не у вигаданому всесвіті, а поряд з нами.
"Це історія про невдах", - пояснював Хван Дон Хек. Так, у житті за нами не полюють шалені ляльки, але коли все по вуха в кредитах - це проза життя.
Гравець № 456 Сон Кі Хун сам винен - він шоферюга-ігроман, багатьом заборгував, тому за ним полюють бандити. Але ж його друг Чхо Сан Воо блискуче закінчив університет, керував холдингом, був успішним – а він теж тепер у грі.
У житті за нами не полюють шалені ляльки, але коли всі по вуха в кредитах - це ж проза життя
Пафос викриття капіталістичного ладу, соціальної несправедливості в серіалі лежить на поверхні і дуже співзвучний настроям глядачів. Але за очевидною лівою повісткою лежить, мабуть, найцінніше, що у «Грі кальмара» є.
Спочатку Хван Дон Хек нагадує нам, що взаємовиручка - це основа виживання людини як виду, і глядач аплодує. Учасник з Пакистану Алі Абдул рятує Сон Кі Хуна у першому випробуванні - просто так, тому що він людина.
А потім сценарист і режисер показує те, про що ми вважаємо за краще не думати. Учасники страшної гри постійно опиняються в ситуації вибору - коли, щоб вижити, потрібно зрадити іншого. І кожен наступний вибір страшніший за попередній. Люди плачуть, але зраджують. Друзі – друзів, чоловіки – дружин, молоді – старих. А іноді навіть не плачуть: галерея портретів людей із різноманітними вадами тут дуже широка.
Людина темна і страшна. «І молитви вам не допоможуть», - безжально продовжує Хван Дон Хек, витягуючи на біле світло все мерзенне, що є в найкращому з нас. Це не поганий капіталізм, це ми такі. Злісно-хтиві творці гри давали можливість гравцям піти, зберігши життя і людську подобу. Але ж всі повернулися.
Не те, що б це було нове, але про це давно ніхто не говорив так чесно, дохідливо і прямо. До того ж примудрившись упакувати хворобливу мораль у ефектну екшен-оболонку так, що це подивилися мільйони (особисто я у фіналі кричав у телевізор: «Убий його, убий!», а я зазвичай людинолюбний).
На щастя, автор все ж вірить у людину, і врешті-решт світлий початок у його серіалі перемагає. До героя є питання. Але він переміг.
Якщо ви ще не дивилися "Гру в кальмара" і побоюєтеся, що це завадить вам отримати задоволення від видовища, відкладіть статтю хоча б до того, як ознайомитеся з першою серією.