Рідлі Скотт: Після «Наполеона» беруся за «Гладіатора-2»

Знаменитий режисер дав ексклюзивне інтерв'ю перед прем'єрою картини «Остання дуель».

Патрік РЕДМОНД/Студія ХХ століття

«Я просто сиджу і п'ю каву»

- Фільм «Остання дуель» розділений на глави, в яких події представлені очима трьох його головних героїв. Ця структура нагадує фільм «Расемон» Акіри Куросави.

- Без сумніву. Коли мені подзвонив Метт Деймон з питанням, чи хочу я зняти цю картину, ми відразу обговорили з ним саме це. Головне в цій історії - дуель двох лицарів і то, чому вона сталася. Ідея побачити події з трьох різних точок зору здалася мені відмінною. Безумовно, найважливіша історія - у Маргарити (Джоді Комер). З точки зору її чоловіка (Метт Деймон), вона його зрадила. А з точки зору людини, який вчинив згвалтування (Адам Драйвер), зґвалтування ніякого і не було. Три великих питання, що вимагають відповіді!

- Дія багатьох ваших фільмів відбувається в майбутньому або в минулому. В обох випадках вам доводиться придумувати екранний світ, винаходити його заново.

- Саме так! Коли знімав «Гладіатора», мене запитували: як я вивчав Римську імперію? Я відповідав: «Ніяк!». Просто дивився на картини і уявляв, як можна їх оживити. Головною інвестицією в кар'єру я вважаю навчання в дуже хорошій художній школі. Вона живить мене весь цей час. А в кіношколу я навіть не заходив. Я розглядаю картини, і ідеї приходять мені в голову. Так і працюю. Ну і не забувайте, що у мене найкращі в світі художники-постановники, художники по костюмах і оператори - так що у мене дуже легка робота, я просто сиджу і п'ю каву. Це жарт, сподіваюся, ви зрозуміли.

Щоб Метт НЕ розбився в коржик

- У нас зараз люблять посперечатися щодо вірності історичним фактам. Як ви на це дивитеся?

- Що таке вірність історичним фактам? Я читаю десятки версій і описів подій, що відбувалися сотні років тому. І всі вони відрізняються один від одного. Тому ось що я виніс зі своєї роботи над історичними фільмами: потрібно дивитися на історію, на контекст, в якому вона розгорталася, і вирішувати для себе, що ж могло відбуватися. Все інше - костюми, коні і т.д. - це легко. Звичайно, ми намагаємося зробити все, як можна ближче до реальності, але десь спеціально порушуємо історичну правду. Наприклад, в «Останньою дуелі» два головних героя б'ються верхи на конях. На головах у них шоломи, призначені для лобового зіткнення. Коли вони зістрибує на землю, це дуже небезпечно - вони нічого не бачать. Тому я обрізав шоломи навпіл.

Звичайно, історики сказали, що все було не так, зате на екрані шоломи виглядають чудово! По-перше, я бачу, що на коні Метт, а не хтось ще, а по-друге, він не розіб'ється в коржик. Так практичність перемагає правду історії.

- Ви неймовірно швидко працюєте. На підході вже наступний фільм - «Будинок Gucci».

- Попрацювавши 10 років, я відкрив для себе, що актори не хочуть робити 38 дублів однієї сцени. Вони хочуть 2 - 3, якщо сцена важка - 5 - 6 дублів, але і тоді кращими виявляються перший або другий. Але всі люди різні, і коли мені здається, що я отримав від них те, що мені потрібно, я завжди питаю акторів, чи хочуть вони зробити ще дубль. Якщо вони задоволені, то ми рухаємося далі. Якщо немає - робимо ще дубль. Як правило, ми переходимо до наступної сцени. Але вирішують завжди вони.

- І все ж що робить вас таким продуктивним?

- Може бути, то, що я про це не думаю? Просто, закінчивши одне, переходжу до чогось іншого. Робота для мене - це пристрасть, я не думаю про неї як про роботу. Я починаю зйомки «Наполеона» в січні, а зараз вже пишу наступний сценарій - «Гладіатор-2», щоб почати його зйомки в кінці наступного року. Ось так я працюю - на півтора року вперед! Інакше утворюються жахливі простої між фільмами. Закінчив фільм - і не знаєш, що робити далі. Думаєш, що хороший сценарій сам з'явиться у тебе на столі, але цього ніколи не відбувається.

- Те, що для вас «жахливі простої», для інших - канікули або відпустку.

- Моя дружина їде в Коста-Ріку до своїх сестер: вона любить море на відміну від мене. А я можу спокійно присвятити себе живопису. Я дуже багато малюю. Ну і потім, у мене виноградники. Дуже серйозно займаюся ними протягом вже 27 років. Ось і зараз збираюся навідатися в свої володіння - такі у мене вихідні! Але і випити коктейль у басейну я теж можу. Я знаю, як добре провести час, це вже будьте впевнені.

«Чужий» вичерпав свій ліміт

- Розкажете подробиці про «Гладіатора-2»?

- Не можу!

- Ну тоді про «Чужого».

- Він уже ледве живий! Я спробував оживити його в «Прометеї», але самого монстра не показав. І студія, яка заробила на фільмі 450 мільйонів, залишилася незадоволена касовими зборами. «Серйозно?» - запитав я у них. Довелося робити « Чужий: Заповіт », знову задіяти там монстра, але цей фільм і справді не виявився вдалим. Урок: навіть найпрекрасніше чудовисько вичерпує свій ліміт, і потрібно придумувати щось нове. Але апетити студії ненаситні, вони хочуть зберегти життя Чужому, тому ми будемо робити про нього телесеріал - подивимося, як його приймуть. Але краще за перший фільм все одно нічого не буде!

- Сценарій «Останньою дуелі» написали Метт Деймон і Бен Аффлек. Таким чином, вам не довелося вибирати акторів на головні ролі.

- Це вони вибрали мене! Я з великою повагою поставився до їхнього сценарію. Він був настільки специфічний і хороший, що міняти його не було сенсу. Головне - завжди точно знати, що ти хочеш. Почнеш сумніватися - і все нанівець. Метт і Бен хотіли, щоб я виконував свою роботу, а вона починається з вибору акторів. Для мене він інтуїтивний. Коли я зустрічаюся з акторами, я, як правило, не кажу з ними про фільм, не прошу їх читати роль. Я просто говорю з ними, щоб побачити, наскільки вони винахідливі і невимушені. Мені потрібно побачити, як вони думають.

5 кращих фільмів Рідлі Скотта

[Dds id = "634265"]