Мережі заправок "БРСМ-нафта" і "Авантаж 7" знаходяться в нижніх рядках рейтингу сплати податків в перерахунку на 1 літр бензину. Про це стало відомо з дослідження «Консалтингової групи А-95», заснованого на рейтингу " Ринок палива. ТОП-200 найбільших платників податків ", передає" Дзеркало тижня ".
"Ця мережа (" БРСМ-нафта "- прим.ред) має найвищий на ринку показник добової реалізації через одну АЗС, але, як бачимо, ефективність такого успіху для держави вельми сумнівна. Вона становить близько 16 коп./л, тоді як менш «успішні» лідери рейтингу ОККО і Shell відраховували в держскарбницю 1,32 і 1,79 грн/л відповідно. Але абсолютним "чемпіоном" стала мережа «Авантаж 7». По ній податкове навантаження на літр склало близько 8 копійок або було фактично нульовим ", - пишеться в статті.
При цьому, у статті зазначається, що мережі АЗС "БРСМ-нафта" і "Авантаж 7" активно розширюються і інвестують отримані завдяки такій податковій "оптимізації" доходи.
"Авантаж" і БРСМ входять в число лідерів за приростом нових станцій, що свідчить про дуже успішну діяльність цих гравців. БРСМ зросла в 2020 році на 30 АЗС ринковою вартістю 20-25 млн дол. Оператор також придбав нафтобазу в Шепетівці, став спонсором ФК "Шахтар", - вказується в статті.
У статті також повідомляється, що мізерні податки у мереж АЗС з професійної точки зору, важко пояснювані. Адже 2019 й і 2020-й стали найуспішнішими роками для паливного ритейлу за всю його історію.
"Фіскалам пора визначитися і подати сигнал ринку, яким повинен бути« норматив » за сплатою податків з АЗС, з літра і т.д. На кого рівнятися - на Shell і ОККО або на БРСМ з «Авантаж 7»? ", - резюмується в статті.
За підрахунками Нафтогазової асоціації України - понад 20% ринку бензинів є фальсифікатом, з виробництва якого не сплачується акциз, і від 20 до 30% (в залежності від виду пального) продається без належного обліку. Щорічний збиток від таких схем - до 20 млрд грн. З них 4 млрд грн - від підпільного виробництва на міні-НПЗ і до 16 млрд грн - через порушення касової дисципліни на АЗС.