Ще вчора в газетах і журналах з інтересом обговорювали життя відомих акторів, співаків і телеведучих, а сьогодні на обкладинках ЗМІ - блогери: зовсім нещодавно - прості люди, а нині ікони для мільйонів шанувальників в інтернеті. Скандал в сім'ї блогерів Саші та Ігоря Пустовітів обговорюють уже третій тиждень поспіль, хоча, здавалося б, це ж чужі вам люди! Чому блогерам вдається так зачепити аудиторію? Чи потрібно нашим зіркам хвилюватися, що їх час минув? Настала епоха нових героїв? Ці питання «КП" в Україні» задала представникам шоу-бізнесу.
Слава Дьомін: «Треба вигадувати теми, які зацікавлять не лише мою бабусю»
- Інтерес до блогерів в Україні за останні кілька років різко зріс, - каже Слава Дьомін, ведучий ютуб-каналу «Слава +», якому нещодавно дав скандальне інтерв'ю блогер Ігор Пустовіт у відповідь на одкровення його дружини Саші Бо в бесіді з Машею Єфросініною. - Багатьом здається, що блогер - це той, хто нічого не робить, а просто розповідає про своє життя. Але насправді це важка робота. Це той же, наприклад, актор, але він не знімається в кіно, а робить свою роботу в Інстаграмі або іншій мережі. Кожного дня треба придумувати теми, які зацікавлять не лише мою бабусю, а й ще мінімум 100 тисяч людей.
Блогери-мільйонники - це розумні люди, які зуміли з себе і свого блогу зробити справжній бізнес. Якщо ці дівчата й хлопці змогли завоювати увагу аудиторії, то й знаменитостям треба це робити, а не сидіти склавши руки і когось звинувачувати, що покидає популярність. Ось Надя Дорофєєва чи НК цікаві. І кількість їх аудиторії (у Дорофеєвої - 5 млн підписників в Інстаграмі, у Насті Каменських - 5,2 млн. - Прим. ред.) це демонструє.
З приводу сім'ї Пустовітів, мені здається, що Саша та Ігор стали заручниками свого образу. Вони грали в ідеальну сім'ю, яка не є такою. Через це підвищений інтерес до їх розлучення. Ніхто просто не очікував такої розв'язки. Але, як показує зріст числа підписників у кожного з учасників скандалу, людям подобаються такі історії, за ними активно стежать.
Михайло Ясинський: «В Україні мало зірок, тому цікавий кожен»
- Популярність визначається рівнем впізнаваності. Тут блогери значно поступаються відомим артистам. Блогера з мільйонами підписників можуть не впізнати на вулиці, а зірку шоу-бізнесу зі значно меншою кількістю фоловерів - не пропустять. Коротко кажучи, артист і блогер - це досить різні жанри, щоб їх порівнювати з точки зору популярності, - каже Михайло Ясинський, генпродюсер компанії Secret Service Entertainment Agency, серед клієнтів якої Оля Полякова, Макс Барських, Алан Бадоєв, Олег Винник, співачка TAYANNA і багато інших.
Чому люди з таким інтересом зараз стежать за особистим життям блогерів? Тому що в Україні мало зірок і цікавий кожен, хто вміє привернути увагу й тримати аудиторію. Тому все більша кількість людей дізнаються, що є такі люди, як блогери, і у них, як і у всіх, є особисте життя. Нам потрібні зірки. Серед артистів, спортсменів, космонавтів і політиків, тепер з'явилися й блогери.
У Олі Полякової в Інстаграмі 2,4 млн підписників, в Фейсбуці - понад мільйон, на Ютубі - більше 550 тисяч, і всі вони працюють не гірше за центральні канали телебачення. Доходи не можна порівняти з прибутком від концертної діяльності, але в торішній локдаун, коли були скасовані всі концерти, ми створили "Полябачення" - онлайн-проект щоденного стріму Олі з різними темами та гостями, марафони схуднення і ще кілька розважальних онлайн-продуктів, які принесли загалом понад 100 000 доларів. Уесь цей контент приносить дохід, нехай невеличкий, й донині. А коштував він набагато дешевше середнього телевізійного продукту. Наприклад, для тої ж ранкової гімнастики потрібні були тільки камера й Оля Полякова. І цю гімнастику дивилися сотні тисяч глядачів, і спонсори платили за те, аби Полякова рекламувала між вправами їх продукцію. Хоча ні, це все дуже недешево. Харизма Олі, її щирість, простота, гострий розум, грайливість і чарівність - мені здається, це безцінне.
Травесті-діва Монро: «Бренду краще звернутися до Никитюк, аніж до Маші з народу»
- Якщо рівень популярності міряти всенародною любов'ю, захопленням, цікавістю аудиторії і готовністю заплатити гривнею за продукт, який виробляє артист, співак, телеведучий або актор, то блогерам нічим похвалитися, - впевнена травесті-діва Монро, яка веде ютуб-канал «Невгамовна Монро». - Я можу назвати тільки одне ім'я блогера-мільйонника, яке знаю. Це Софія Стужук (займає лідерську позицію серед найпопулярніших блогерів України, маючи 5,6 мільйона підписників. - Прим. авт.), хоча крім того, що у неї троє дітей і повністю перекроєна зовнішність, мені нічого про неї не відомо.
З приводу скандалу в родині блогерів Пустовітів, про який зараз багато пишуть, - я не знайома з цими людьми і гадки не маю, чому вони розлучаються. Але думаю, причина конфлікту може бути, як і у будь-яких інших пар, які домоглися успіху, в тому, що починали з нуля удвох, проводячи 24 години разом. І коли настала криза або перевірка фінансами - не витримали. Життя в телефоні значно відрізняється від життя в реальності.
Але робота блогера дійсно непроста. Наведу приклад зі своєї онлайн-діяльності: по четвергах в Інстаграмі веду безкоштовну рубрику «Питання - відповідь». Я обираю близько тридцяти найцікавіших питань з тих, що надсилають підписники, і працюю з ними. Зазвичай на відповіді витрачаю практично увесь робочий день! Знаходжу тематичні фото, створюю сторіс, пишу розгорнуті відповіді. А багато блогерів так живуть день у день.
Так влаштована будь-яка соціальна мережа. Якщо хочете бути на плаву й на виду - потрібно постійно генерувати контент. У пресі пишуть, що у деяких блогерів більше десятка помічників. Мені здається, перебільшують. Ну, сммщик, ретушер на фрілансі й рекламний агент, може бути ще стиліст - все. Я не думаю, що наші блогери за рівнем рекламних контрактів можуть змагатися з тими ж російськими. Відомому бренду краще звернутися до Лесі Никитюк, аніж до Маші з народу з такою ж аудиторією, яким по кишені тільки палені духи.
Ксенія Бугримова: «Скандали, розлучення - зірки теж користувалися такими прийомами»
- Я ставлюся до українського блогерства прекрасно, будь-які медіамайданчики - це джерело інформації, і, використовуючи їх, можна доносити до аудиторії і певний зміст, і рекламний контент, - говорить Ксенія Бугримова, телережисер і продюсер проектів «Моя правда», «Україна має талант»,«Холостяк»,«Київ вдень и вночі », засновниця Wow Oscar Film Studio. - Питання тільки в тому, що наші блогери мають увесь час самовдосконалюватися, тому я стежу більше за інфлюенсерами (люди, які просувають щось конкретне в соцмережах), які заробляють не тільки блогінгом, але й мають ще якийсь бізнес. І розповідями про нього надихають людей на якийсь цікавий спосіб життя, роботу, стиль. Вони не беруть всю поспіль рекламу, погоджуються вибірково. Їм є що втрачати, тому не женуться за хайповими відосами, створюють контент згідно з принципами - своїми та аудиторії.
Ось такого роду історії мені подобаються. Кожна з них - це якась нова професія: фінансового аналітика, авторитетного педіатра, просунутого айтішника. Зараз стільки всього цікавого - на будь-який смак. Моєму синові два роки. Раніше йому подобалися мультики, а зараз - відео, де діти займаються розпакуванням іграшок. Він маленький, але вже багато розуміє - як «змахнути» сторіс, включити відео, і мені здається, немає сенсу його в цьому обмежувати - світ не просто змінюється, він мчить з величезною швидкістю. Потрібно дозувати, але не забороняти, тому що це досвід. Головне - показувати різницю, що добре, а що погано.
Інформаційна гігієна - це важливо. Я зараз роблю документальний фільм про кіберзлочини в мережі. Є тіктокери, які розміщують у себе смертельно небезпечні ролики із закликами повторити побачене. Підлітки приймають челендж, і нерідко все це закінчується сумно. Ось за такими історіями повинна стежити кіберполіція. А все інше...
Вважаю, що люди можуть заробляти гроші як завгодно: хоч кривляючись, хоч виносячи щодня в новому вбранні сміття. Як відомо, професії різні потрібні, професії різні важливі. Тим не менш багато хто, спробувавши вести свій блог, розуміють, як нелегко набрати не те що мільйон, але навіть кілька тисяч підписників. У цю професію потрібно вкласти чималу кількість навичок і праці. Вміти працювати з командою, постійно виходити в ефіри, стежити за алгоритмами, які весь час змінюються (зараз, наприклад, не люблять розмовний сторіс), бути в ресурсі, в прекрасному зовнішньому вигляді - це велика кількість зусиль.
А скандали, розлучення - можна подумати, що до цього зірки не користувалися такими прийомами. Пінк розлучилася з чоловіком, написала альбом, а потім зійшлася з ним і написала другий. Обидва стали платиновими. Для блогерів, які звикли щодня ділитися з аудиторією якоюсь частиною власного життя, це нормально. Такого роду скандали - це не миттєвий емоційний порив, а точне розуміння, що це призведе до певного результату. Найчастіше - стрибка популярності.
Чи прикро артистам, що блогери перетягують популярність на себе? А не образливо режисерам, які багато років навчалися, а зараз будь-яка людина, яка має камеру, може заявити, що вона режисер, і знімати? Ми живемо в новій реальності. Пам'ятаєте крилатий вислів з «Аліси в Країні чудес»: «Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а, щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше!»