Загрузить еще

Факт. Мережа Фокстрот подарувала місту "Танцівників на Театральній"

Факт. Мережа Фокстрот подарувала місту

Компанія Фокстрот регулярно долучається до креативних та соціальних ініціатив, які збагачують культурне життя українських міст. Тому бренд, не вагаючись, став учасником проєкту "Шукай!", в рамках якого подарував столиці визначну пам’ятку – мініскульптуру, яку можна знайти на станції метро Театральна.

Про що проєкт "Шукай!"

"Шукай!" – це історія Києва у бронзових міні-скульптурках. Цей проєкт було створено, щоб кияни гуляли та дізнавалися історію свого міста, відшукуючи знакові скульптурки, кожна з яких ілюструє якусь міську легенду або історичний факт.

Перша мініскульптура – "Котлета по-київськи" – була встановлена у січні 2018 року на вул. Хрещатик, 15/4. Потім поступово в столиці з’явились й інші скульптурки: ланцюговий міст, "цар-балкон", велотрек, київський торт, київське сухе варення, київський каштан та інші.

"Танцівники на Театральній"

Саме таку тематичну скульптурку встановив Фокстрот в рамках "Шукай!". Вона ілюструє киян поважного віку – чоловіка та жінку, які зустрічаються у підземному переході, щоб стати до пари, закружляти у танці та, можливо, більше не відпускати один одного.

Ця мініскульптурка стала двадцять сьомою за рахунком в проєкті "Шукай!" та була встановлена восени 2020 року в підземному переході станції метро Театральна при вході зі сторони вулиці Б. Хмельницького, 5. Автор цього витвору мистецтва – скульптор Юрій Білявський.

 

"Потреш мене – завжди у парі будеш"

Є у скульптурки "Танцівники на Театральній" і закладена авторами "магічна" дія: той, хто її зможе відшукати та потре рукою, той завжди буде у парі.

"Ця скульптура присвячена людям, які стирають межі у понятті "вік". Вони наважились ігнорувати правила, за якими "так не прийнято", "не для вашого віку" і "що ви собі дозволяєте". І дозволили собі – танцювати. Так, як хочеться. Посеред великого міста, на очах у раптових перехожих і постійних глядачів. А і справді, нехай усі дивляться! А ще краще – приєднуються", – прокоментувала на своїй сторінці у Фейсбук Юлія Бевзенко, менеджерка проєкту.

Чому ж парочка танцює саме на Театральній? А тому що збираються танцівники тут вже понад 30 років. Мало хто пригадає, як склалася ця традиція. Є версія, що починали збиратися ще у 1983 році: спочатку в "трубі" під Майданом, а потім – у Гідропарку у теплу пору року, в холодну – в підземному переході станції метро "Театральна".

Кажуть, нібито все почалося з одного самодіяльного танцювального колективу, який в одну мить був позбавлений приміщення для занять – що цілком ймовірно: у 90-ті й і нульові багато приміщень у центрі столиці, які раніше займали різні "гуртки самодіяльності", були передані комерційним структурам. Але танцівники, замість того, щоб розгубитися і розійтися по домівках, "самозахопили" просторий підземний перехід біля входу у вестибюль метро "Театральна". Дуже швидко до них приєдналися інші бажаючі потанцювати чи просто хоча б поспілкуватися, бо зараз не так-то й багато місць, де можуть зібратися люди поважного віку.

За цей час багато хто знайшов друзів і навіть зустрів свою другу половинку – тому вже є навіть документальне підтвердження. Тож легенда скульптурки цілком реальна.

 

Як обирали ідею

"Опрацьовуючи різноманітні ідеї скульптурки, ми хотіли, щоб це був дійсно цінний подарунок для всіх шанувальників проєкту та, в цілому, – киянам. Тому при виборі символу вирішили не шукати паралелей з технікою або електронікою, прив’язуючи до спеціалізації мережі, – зазначила Наталія Ставраті, маркетинг директор Фокстрот. – А от пара літніх людей, які танцюють в підземному переході на Театральній, це дійсно те, що є символом столиці: як її історії, так і сьогодення, і це не може залишити байдужим. Тому на реалізацію ідеї знадобилося всього 1,5 місяці. А результат взагалі перевершив усі очікування".

Тільки вже потім, коли з ідеєю визначилися, Юлія Бевзенко зауважила, що назва бренду Фокстрот співзвучна з назвою бального танцю, тому танцювальна тематика скульптурки дуже підходить до бренду у цьому контексті.

Довідка: Фокстрот – одна з найбільших торговельних мереж за кількістю магазинів і обсягами продажів електроніки та побутової техніки в Україні. Бренд Фокстрот є омніканальним (офлайн і онлайн торгівля): станом на 2020 рік налічує 162 магазини загальною торговою площею 153 тис. кв. м в 90 обласних і районних центрах України і інтернет-магазин FOXTROT.UA, трафік відвідування якого досягає 9 млн користувачів в місяць.

Входить до групи компаній "ФОКСТРОТ", співзасновники – Геннадій Виходцев і Валерій Маковецький.

Новости по теме: Киев Скульптуры метро