Частина
2Українська література
40
. РядкиРадуйся
, ой радуйся, земле –Син Божий народився
взято з твору
, що належить доА
календарно-обрядових пісеньСтепанишин Б
. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2001. – С. 7.Українська література
: Хрестоматія нововведених творів за програмою 2002 року: У 3-х част./Автор-упорядник Р.В.Мовчан. – Частина третя (9 – 11 класи). – К.: Генеза, 2003. – С. 3 – 13.41
. Висловлення зі «Слова про Ігорів похід» «Браття і дружино! Лучче ж би потятим бути, аніж полоненим бути. Так всядьмо, браття, на свої бистрії коні та на Дін синій поглянем» належитьГ Ігореві
Джерела пружно б
’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 34 – 49.42
. Мораль у байках Григорія Сковороди названа авторомГ
«сила»Степанишин Б
. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 72.43
. Характеристика «Золото – не дівка! […] Окрім того, що красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна - яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою, шанує всіх старших за себе, яка трудяща, яка рукодільниця, що й себе і матір свою на світі держить…» стосуєтьсяВ Наталки
(«Наталка Полтавка» Івана Котляревського)Джерела пружно б
’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 133 – 156.44
. «Енеїда» Івана Котляревського написанаА ямбом
Джерела пружно б
’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 88 – 133.Степанишин Б
. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 107.45
. П’єса Івана Котляревського «Наталка Полтавка» починається піснеюА
«Віють вітри, віють буйні…»Джерела пружно б
’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 133 – 156.46
. Прочитайте уривок поезії Тараса Шевченка, визначте, кому він присвячений.…
Замовк неборака, сиротами кинувІ гори
, і море, де вперше витав,Де ватагу пройдисвіта
Водив за собою
, -Все осталось
, все сумує,Як руїни Трої
.Все сумує
, - тільки славаСонцем засіяла
.Не вмре кобзар
, бо навікиЙого привітала
.В Іванові Котляревському
Степанишин Б
. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 85 – 109.47
Прочитайте уривок, визначте автора та використані поетичні фігури.Народе мій
, замучений, розбитий,Мов паралітик той на роздорожжу
,Людським презирством
, ніби струпом, вкритий!Твоїм будущим душу я тривожу
,Від сорому
, який нащадків пізніхПалитиме
, заснути я не можу.В Іван Франко
, інверсія, риторичне звертанняХропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 138 – 140.Українська література
: Хрестоматія нововведених творів за програмою 2002 року: У 3-х част./Автор-упорядник Р.В.Мовчан. – Частина третя (9 – 11 класи). – К.: Генеза, 2003. – С. 148 – 188.48
. Рядки з поеми Тараса Шевченка «Кавказ» «Слава! Хортам, і гончим, і псарям, і нашим батюшкам царям Слава” пройнятіВ їдким сарказмом
Степанишин Б
. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 212 – 217.49
. «Чорна рада» Пантелеймона КулішаА історичний роман
Степанишин Б
. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 285 – 293.50
. Боротьба за гетьманську булаву в романі Пантелеймона Куліша «Чорна рада» точиться міжГ Сомком і Брюховецьким
Степанишин Б
. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 285 – 293.Джерела пружно б
’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 355 – 403.51
. Справжні ім’я та прізвище Марка ВовчкаБ Марія Вілінська
Степанишин Б
. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 300.52
. Характеристика «чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака» стосується героя «Кайдашевої сім’ї» Івана Нечуя-ЛевицькогоД Карпа
Українська література
: Хрестоматія для 10 класу середніх загальноосвітніх навчальних закладів/ Упоряд. П.П.Хропко, В.Ф.Погребенник. – К.: Ковчег, 2003. С.10 – 59.53
. Співавтором роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» бувД Іван Білик
Хропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 54.54
. Кульмінацією новели Михайла Коцюбинського “Intermezzo” єБ зустріч митця із селянином
Хропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 248 – 252.55
. У романі Василя Барки «Жовтий князь» символом невмирущості народу виступаєА церковна чаша
Срібний птах
: Хрестоматія з української літератури для 11 кл. загально освіт. навч. закл. – Част. ІІ. / Упоряд. Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, А. Б. Гуляк. – К.: Освіта, 2006. –С. 135 – 159.Прочитайте поезію Івана Франка та виконайте завдання
56–60 до неї.Як почуєш вночі край свойого вікна
, Що щось плаче і хлипає важко, Не тривожся зовсім, не збавляй собі сна. Не дивися в той бік, моя пташко! Се не та сирота, що без мами блука, Не голодний жебрак, моя зірко; Се розпука моя, невтишима тоска, Се любов моя плаче так гірко.56
. Твір належить доГ інтимної лірики
Хропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 134 – 136.57
. Поезія включена до збіркиБ
«Зів’яле листя»Хропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 134 – 136.58
. Говорячи у другій строфі про свою любов, поет використовуєА антитезу
Хропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 476.59
. Віршовий розмір творуД анапест
Хропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 501.60
. У творі використаноБ перехресне римування
Хропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 504.Завдання 61–64 мають по сім варіантів відповіді, із яких правильним може бути ОДИН, ДВА або БІЛЬШЕ варіантів.
61. Жанрові ознаки народної думи
А ліро-епічний характер;
Б речитативність
;Д дієслівне римування
;Е наявність заспіву
;Є супровід кобзи
, бандури або ліри.Українська література
: Хрестоматія нововведених творів за програмою 2002 року: У 3-х част. / Автор-упорядник Р.В.Мовчан. – Частина друга. – К.: Генеза, 2003. – С. 3 – 5, 18 – 31.62
. До модернізму належать художні напрямиД символізм
Е імпресіонізм
Є екзистенціалізм
Хропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 491 – 496.63
. В уривку з поезії Павла Тичини “Арфами, арфами…”Арфами
, арфами –золотими
, голосними обізвалися гаїсамодзвонними
:йде весна
запашна
,квітами
-перламизакосичена
, –використані такі художні засоби
В метафору
;Г неологізм
;Е епітет
;Є інверсію
.Хропко П
. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 476.64
. Прочитайте уривок з кіноповісті Олександра Довженка “Зачарована Десна” та визначте, які художні засоби використав письменник для створення образу дядька Самійла. “Він був косар. Він був такий великий косар, що сусіди забули навіть його прізвище і звали його Самійло-косар, а то й просто Косар. Орудував він косою, як добрий маляр пензлем чи ложкою, – легко і вправно. Коли б його пустити з косою просто, він обкосив би всю земну кулю, аби тільки була добра трава та хліб і каша”.Б порівняння
;В гротеск
;Д метонімія
;Е гіпербола
;Є
епітет.Семенюк Г
. Ф., Ткачук М. П., Ковальчук О. Г. Українська література: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Освіта, 2006. – С. 255 – 260.Информация с сайта http://www.testportal.com.ua