Факт. Мережа Фокстрот подарувала місту "Танцівників на Театральній"

Про що проєкт "Шукай!" та що треба зробити, щоб завжди бути у парі.

Компанія Фокстрот регулярно долучається до креативних та соціальних ініціатив, які збагачують культурне життя українських міст. Тому бренд, не вагаючись, став учасником проєкту "Шукай!", в рамках якого подарував столиці визначну пам’ятку – мініскульптуру, яку можна знайти на станції метро Театральна.

Про що проєкт "Шукай!"

"Шукай!" – це історія Києва у бронзових міні-скульптурках. Цей проєкт було створено, щоб кияни гуляли та дізнавалися історію свого міста, відшукуючи знакові скульптурки, кожна з яких ілюструє якусь міську легенду або історичний факт.

Перша мініскульптура – "Котлета по-київськи" – була встановлена у січні 2018 року на вул. Хрещатик, 15/4. Потім поступово в столиці з’явились й інші скульптурки: ланцюговий міст, "цар-балкон", велотрек, київський торт, київське сухе варення, київський каштан та інші.

""

Саме таку тематичну скульптурку встановив Фокстрот в рамках "Шукай!". Вона ілюструє киян поважного віку – чоловіка та жінку, які зустрічаються у підземному переході, щоб стати до пари, закружляти у танці та, можливо, більше не відпускати один одного.

Ця мініскульптурка стала двадцять сьомою за рахунком в проєкті "Шукай!" та була встановлена восени 2020 року в підземному переході станції метро Театральна при вході зі сторони вулиці Б. Хмельницького, 5. Автор цього витвору мистецтва – скульптор Юрій Білявський.

 

"Потреш мене – завжди у парі будеш"

Є у скульптурки "Танцівники на Театральній" і закладена авторами "магічна" дія: той, хто її зможе відшукати та потре рукою, той завжди буде у парі.

"Ця скульптура присвячена людям, які стирають межі у понятті "вік". Вони наважились ігнорувати правила, за якими "так не прийнято", "не для вашого віку" і "що ви собі дозволяєте". І дозволили собі – танцювати. Так, як хочеться. Посеред великого міста, на очах у раптових перехожих і постійних глядачів. А і справді, нехай усі дивляться! А ще краще – приєднуються", – прокоментувала на своїй сторінці у Фейсбук Юлія Бевзенко, менеджерка проєкту.

Чому ж парочка танцює саме на Театральній? А тому що збираються танцівники тут вже понад 30 років. Мало хто пригадає, як склалася ця традиція. Є версія, що починали збиратися ще у 1983 році: спочатку в "трубі" під Майданом, а потім – у Гідропарку у теплу пору року, в холодну – в підземному переході станції метро "Театральна".

Кажуть, нібито все почалося з одного самодіяльного танцювального колективу, який в одну мить був позбавлений приміщення для занять – що цілком ймовірно: у 90-ті й і нульові багато приміщень у центрі столиці, які раніше займали різні "гуртки самодіяльності", були передані комерційним структурам. Але танцівники, замість того, щоб розгубитися і розійтися по домівках, "самозахопили" просторий підземний перехід біля входу у вестибюль метро "Театральна". Дуже швидко до них приєдналися інші бажаючі потанцювати чи просто хоча б поспілкуватися, бо зараз не так-то й багато місць, де можуть зібратися люди поважного віку.

За цей час багато хто знайшов друзів і навіть зустрів свою другу половинку – тому вже є навіть документальне підтвердження. Тож легенда скульптурки цілком реальна.

 

Як обирали ідею

"Опрацьовуючи різноманітні ідеї скульптурки, ми хотіли, щоб це був дійсно цінний подарунок для всіх шанувальників проєкту та, в цілому, – киянам. Тому при виборі символу вирішили не шукати паралелей з технікою або електронікою, прив’язуючи до спеціалізації мережі, – зазначила Наталія Ставраті, маркетинг директор Фокстрот. – А от пара літніх людей, які танцюють в підземному переході на Театральній, це дійсно те, що є символом столиці: як її історії, так і сьогодення, і це не може залишити байдужим. Тому на реалізацію ідеї знадобилося всього 1,5 місяці. А результат взагалі перевершив усі очікування".

Тільки вже потім, коли з ідеєю визначилися, Юлія Бевзенко зауважила, що назва бренду Фокстрот співзвучна з назвою бального танцю, тому танцювальна тематика скульптурки дуже підходить до бренду у цьому контексті.

Довідка: Фокстрот – одна з найбільших торговельних мереж за кількістю магазинів і обсягами продажів електроніки та побутової техніки в Україні. Бренд Фокстрот є омніканальним (офлайн і онлайн торгівля): станом на 2020 рік налічує 162 магазини загальною торговою площею 153 тис. кв. м в 90 обласних і районних центрах України і інтернет-магазин FOXTROT.UA, трафік відвідування якого досягає 9 млн користувачів в місяць.

Входить до групи компаній "ФОКСТРОТ", співзасновники – Геннадій Виходцев і Валерій Маковецький.