Частина 2 Українська література 40. Рядки Радуйся, ой радуйся, земле – Син Божий народився взято з твору, що належить до А календарно-обрядових пісень Степанишин Б. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2001. – С. 7. Українська література: Хрестоматія нововведених творів за програмою 2002 року: У 3-х част./Автор-упорядник Р.В.Мовчан. – Частина третя (9 – 11 класи). – К.: Генеза, 2003. – С. 3 – 13. 41. Висловлення зі «Слова про Ігорів похід» «Браття і дружино! Лучче ж би потятим бути, аніж полоненим бути. Так всядьмо, браття, на свої бистрії коні та на Дін синій поглянем» належить Г Ігореві Джерела пружно б’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 34 – 49. 42. Мораль у байках Григорія Сковороди названа автором Г «сила» Степанишин Б. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 72. 43. Характеристика «Золото – не дівка! […] Окрім того, що красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна - яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою, шанує всіх старших за себе, яка трудяща, яка рукодільниця, що й себе і матір свою на світі держить…» стосується В Наталки («Наталка Полтавка» Івана Котляревського) Джерела пружно б’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 133 – 156. 44. «Енеїда» Івана Котляревського написана А ямбом Джерела пружно б’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 88 – 133. Степанишин Б. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 107. 45. П’єса Івана Котляревського «Наталка Полтавка» починається піснею А «Віють вітри, віють буйні…» Джерела пружно б’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 133 – 156. 46. Прочитайте уривок поезії Тараса Шевченка, визначте, кому він присвячений. …Замовк неборака, сиротами кинув І гори, і море, де вперше витав, Де ватагу пройдисвіта Водив за собою, - Все осталось, все сумує, Як руїни Трої. Все сумує, - тільки слава Сонцем засіяла. Не вмре кобзар, бо навіки Його привітала. В Іванові Котляревському Степанишин Б. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 85 – 109. 47 Прочитайте уривок, визначте автора та використані поетичні фігури. Народе мій, замучений, розбитий, Мов паралітик той на роздорожжу, Людським презирством, ніби струпом, вкритий! Твоїм будущим душу я тривожу, Від сорому, який нащадків пізніх Палитиме, заснути я не можу. В Іван Франко, інверсія, риторичне звертання Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 138 – 140. Українська література: Хрестоматія нововведених творів за програмою 2002 року: У 3-х част./Автор-упорядник Р.В.Мовчан. – Частина третя (9 – 11 класи). – К.: Генеза, 2003. – С. 148 – 188. 48. Рядки з поеми Тараса Шевченка «Кавказ» «Слава! Хортам, і гончим, і псарям, і нашим батюшкам царям Слава” пройняті В їдким сарказмом Степанишин Б. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 212 – 217. 49. «Чорна рада» Пантелеймона Куліша А історичний роман Степанишин Б. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 285 – 293. 50. Боротьба за гетьманську булаву в романі Пантелеймона Куліша «Чорна рада» точиться між Г Сомком і Брюховецьким Степанишин Б. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 285 – 293. Джерела пружно б’ють: Хрестоматія з української літератури для 9 класу/ Уклав Борис Степанишин. – К.: Арт-Освіта, 2004. – С. 355 – 403. 51. Справжні ім’я та прізвище Марка Вовчка Б Марія Вілінська Степанишин Б. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Арт-освіта, 2004. – С. 300. 52. Характеристика «чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака» стосується героя «Кайдашевої сім’ї» Івана Нечуя-Левицького Д Карпа Українська література: Хрестоматія для 10 класу середніх загальноосвітніх навчальних закладів/ Упоряд. П.П.Хропко, В.Ф.Погребенник. – К.: Ковчег, 2003. С.10 – 59. 53. Співавтором роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» був Д Іван Білик Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 54. 54. Кульмінацією новели Михайла Коцюбинського “Intermezzo” є Б зустріч митця із селянином Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 248 – 252. 55. У романі Василя Барки «Жовтий князь» символом невмирущості народу виступає А церковна чаша Срібний птах: Хрестоматія з української літератури для 11 кл. загально освіт. навч. закл. – Част. ІІ. / Упоряд. Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, А. Б. Гуляк. – К.: Освіта, 2006. –С. 135 – 159. Прочитайте поезію Івана Франка та виконайте завдання 56–60 до неї. Як почуєш вночі край свойого вікна, Що щось плаче і хлипає важко, Не тривожся зовсім, не збавляй собі сна. Не дивися в той бік, моя пташко! Се не та сирота, що без мами блука, Не голодний жебрак, моя зірко; Се розпука моя, невтишима тоска, Се любов моя плаче так гірко. 56. Твір належить до Г інтимної лірики Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 134 – 136. 57. Поезія включена до збірки Б «Зів’яле листя» Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 134 – 136. 58. Говорячи у другій строфі про свою любов, поет використовує А антитезу Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 476. 59. Віршовий розмір твору Д анапест Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 501. 60. У творі використано Б перехресне римування Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 504. Завдання 61–64 мають по сім варіантів відповіді, із яких правильним може бути ОДИН, ДВА або БІЛЬШЕ варіантів. 61. Жанрові ознаки народної думи А ліро-епічний характер; Б речитативність; Д дієслівне римування; Е наявність заспіву; Є супровід кобзи, бандури або ліри. Українська література: Хрестоматія нововведених творів за програмою 2002 року: У 3-х част. / Автор-упорядник Р.В.Мовчан. – Частина друга. – К.: Генеза, 2003. – С. 3 – 5, 18 – 31. 62. До модернізму належать художні напрями Д символізм Е імпресіонізм Є екзистенціалізм Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 491 – 496. 63. В уривку з поезії Павла Тичини “Арфами, арфами…” Арфами, арфами – золотими, голосними обізвалися гаї самодзвонними: йде весна запашна, квітами-перлами закосичена, – використані такі художні засоби В метафору; Г неологізм; Е епітет; Є інверсію. Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – С. 476. 64. Прочитайте уривок з кіноповісті Олександра Довженка “Зачарована Десна” та визначте, які художні засоби використав письменник для створення образу дядька Самійла. “Він був косар. Він був такий великий косар, що сусіди забули навіть його прізвище і звали його Самійло-косар, а то й просто Косар. Орудував він косою, як добрий маляр пензлем чи ложкою, – легко і вправно. Коли б його пустити з косою просто, він обкосив би всю земну кулю, аби тільки була добра трава та хліб і каша”. Б порівняння; В гротеск; Д метонімія; Е гіпербола; Є епітет. Семенюк Г. Ф., Ткачук М. П., Ковальчук О. Г. Українська література: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Освіта, 2006. – С. 255 – 260. Информация с сайта http://www.testportal.com.ua