ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ НА ЗАВДАННЯ ТЕСТУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ Частина 1 Українська мова 1. Антоніми вжито в прислів’ї А Добро далеко розходиться, а зло ще далі. Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2005. – С. 219. 2. Фразеологічний зворот ужито в реченні Б Минає день, тиждень, місяць і півроку збігло за водою. Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2005. – С. 234. 3. Простим є речення А По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу. Шелехова Г. Т., Остаф Я. І., Скуратівський Л. В. Рідна мова: Підручник для 9 кл. – К.: Освіта, 2002. – С. 10. 4. Числівник є в реченні В Дуб уже ріс кількадесят років. Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2006. – С. 226–229. Прочитайте текст і виконайте завдання 5–7. (1)Щороку під кінець травня земля набирається сили і її живлющі соки до схочу напоюють зело. (2)Саме під цю пору на Поліссі починає густо цвісти азалія. (3)Її жовтий цвіт мовби велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску, освітлює найтемніші закутки лісових хащ. (4)Душа від того яскравого суцвіття наповнюється бадьорим настроєм, веселішає, усе довкола набирає особливої урочистості. (5)Великі з жовтим відблиском пелюстки густо вигойдуються на тендітних ниточках, бутончики нагадують підвішену догори парасолю. 5. Орфографічну помилку допущено в слові Б до схочу Передрій Г. Р., Скуратівський Л. В., Шелехова Г. Т., Остаф Я. І. Рідна мова: Підруч. для 7 кл. – К.: Освіта, 2003. – С. 80 – 88. 6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні Б третьому Олійник О. Б. Українська мова: Підручн. для 8 кл. серед. шк. – К.: Вікторія, 2004. – С. 194 – 195. 7. Відокремленим означенням ускладнено речення В третє Олійник О. Б. Українська мова: Підручн. для 8 кл. серед. шк. – К.: Вікторія, 2004. – С. 194 – 195. 8. Апостроф пишеться в усіх словах рядка Г тім..я, пів..ягняти, возз..єднання, ін..єкція Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2005. – С. 178. 9. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка А від..аль, старан..ий, нал..ю Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2005. – С. 182 – 189. 10. Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку А двадцять два футболісти Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2006. – С. 232 – 238. 11. Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка Д реч..татив, такс..ст, Лейпц..г Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2005. – С. 191. 12. Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка В сонячна Перу, золоте кольє, сіре кашне, дивакуватий маестро Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2006. – С. 166. 13. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку В продукт, характер, сік Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2006. – С. 152 – 153. 14. Неправильно побудовано словосполучення А п’ятнадцять хвилин десятого Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2006. – С. 243 – 245. 15. Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка А висновок … статті, експонат … музеї, птах … небі, участь … форумі Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2005. – С. 168. 16. Разом пишуться всі слова в рядку В одно/разовий, давньо/український, загально/державний Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. Для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2006. – С. 118 – 122, 217. 17. Правильно вжито дієслівну форму в реченні Б Стань у центрі кімнати. Шелехова Г. Т., Остаф Я. І., Скуратівський Л. В. Рідна мова: Підручник для 9 кл. – К.: Освіта, 2002. – С. 170 – 171. 18. Вставне слово, що вказує на послідовність і зв’язок думок, ужито в реченні А Отже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні. Олійник О. Б. Українська мова: Підручн. для 8 кл. серед. шк. – К.: Вікторія, 2004. – С. 173. 19. Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено) Д В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі. Шелехова Г. Т., Остаф Я. І., Скуратівський Л. В. Рідна мова: Підручник для 9 кл. – К.: Освіта, 2002. – С. 19 – 20. 20. Граматичну помилку допущено в реченні Б Читаючи цей роман, у моїх очах з’явилися сльози. Передрій Г. Р., Скуратівський Л. В., Шелехова Г. Т., Остаф Я. І. Рідна мова: Підруч. для 7 кл. – К.: Освіта, 2003. – С. 57 – 60. 21. Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку Б лежачий, посивілий, зліплений, нафарбований; Передрій Г. Р., Скуратівський Л. В., Шелехова Г. Т., Остаф Я. І. Рідна мова: Підруч. для 7 кл. – К.: Освіта, 2003. – С. 26 – 35. 22. Поширеним є речення Б Гостям весело. Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2005. – С. 66 – 70. 23. Правильну вимову слів відображено в рядку В ллється [л':éц':а], розпитати [розпиета́ти], сьомий [с'о́мий] Глазова О. П., Кузнєцов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2005. – С. 128 – 170. 24. Підрядне речення 1 з’ясувальне А Мені завжди здавалося, що в Греції навіть статуї теплі. 2 обставинне умови В Якби Данило був маляром, то змалював би дівчину із сонцем на плечі. 3 обставинне причини Б Тому веселиками звуться журавлі, що прилітають до веселої землі. 4 обставинне допустове Г Нехай будинок не дуже затишний, та теплішого в них немає. Информация с сайта http://www.testportal.com.ua/